اختلال شناختی خفیف

اختلال شناختی خفیف یک سندروم است که به عنوان افت شناختی بیش از حد انتظار برای سن و سطح تحصیلات سالمند تعریف می شود اما در انجام فعالیت‌های روزمره فرد دخالت ای ایجاد نمی کند. در واقع اختلال خفیف شناختی مرحله اولیه از دست دادن حافظه یا از دست دادن دیگر توانایی های شناختی مثل زبان و درک بصری و مکانی در افرادی که توانایی انجام مستقل اکثر فعالیت های زندگی روزمره خود را دارند.

بیش از نیمی از افراد دچار اختلال خفیف شناختی ۳۵ سال آینده به زوال عقل مبتلا می شوند پیش آگهی دقیق در اختلال خفیف شناختی مهم می باشد زیرا ممکن است سبب افت وضعیت شناختی و یا زوال عقل شود.

اختلال خفیف شناختی به طور فزاینده ای تبدیل به یک تهدید مهم برای سلامتی افراد مسن شده است.

حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان زوال عقل دارند که پیش‌بینی می‌شود شروع آن تا سال ۲۰۳۰ به حدود دو برابر برسد.

در سال ۲۰۱۸ ۵۰ میلیون نفر مبتلا به زوال عقل بودند و پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۵۰ این عدد به ۱۵۲ میلیون نفر برسد میزان بروز زوال عقل در افراد بالای ۶۰ سال ۹.۹ مورد از هر هزار نفر در چین می باشد.

شیوع زوال عقل در افراد بالای ۶۵ سال در چین ۵.۱ درصد بوده است.

آکادمی عصب شناسی آمریکا میزان اختلال عملکرد شناختی را در افراد ۶۵ تا ۶۹ سال حدود ۶.۷ درصد و در بین افراد ۸۰ تا ۸۴ سال به ۲۵ درصد تخمین زده است.

بیشتر بخوانید

اختلال شناختی خفیف

اختلال شناختی خفیف یک سندروم است که به عنوان افت شناختی بیش از حد انتظار برای سن و سطح تحصیلات سالمند تعریف می شود اما

ماکارانی کدو

طرز تهیه ماکارونی کدو مواد لازم: کدو همراه پوست گوجه فرنگی ریحان پودر فلفل روغن زیتون پودر سیر اول از همه کدوها را بشویید سپس آن‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *